Äntligen lite vår

Nästan all is och snö är bortsmält, kvar är lera och slask. Igår mockade jag bort 5 kärror skit från Loffes gamla sjukhage. Det som göms i tö kommer upp i snö!!

Den bästa delen är att paddocken är nästan helt ren, ska ta och sladda den i veckan och då försvinner den sista isen. Passade på att tömköra Loffe i blåsten igår, skötte sig riktigt fint. Blev cavalettiövningar och skänkelvikning, har hamnat efter träningsprogrammet lite så vi tar det lite lugnt nu för stunden. Ska så smått börja ta mig ut till ridhuset igen och komma igång mer med träningarna... ska bli intressant att se hur han sköter sig i galoppen!

Var lite smått överamitiös häromdagen och tänkte ta två i en smäll, vovven fick följa med på en ridtur. Mysigt och Loffe uppskattar verkligen sällskapet dock kanske inte när hon kommer springades i ett jehu bakom ändan på honom eller när hon envist ska springa precis brevid frambenen. Men med lite tålamod med båda parter gick turen bra =)

Idag blir det till att plugga samt rida. Imorgon ska jag följa med Jennie med sitt nytillskott till susanne på sjöängen och se om vi kan hitta en sadel till damen :) 

Hoppas att jag inom kort kommer att ha en hemsida som ni ska kunna kika i, har precis fått min kusin till att ställa upp på att göra jobbet :)

För er som är intresserade kommer jag även att hålla i en liten föreläsning på LyRF lördagen den 19/2, främst för rideleverna men även för andra medlemmar om så önskas. Ska bli spännande, har ni frågor redan nu får ni gärna höra av er till mig innan! Ni kan läs mer på LyRFs hemsida, www.lysekilsrf.se
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0