Gamma


~

I och med att jag inte längre har speciellt mycket att skriva om gällande hästvärledn sen Loffe gick bort har jag hat lite brist på blogginspiration... Men nu tänkte jag introducera er i Gamma, Lettisk imp på 4 år, ägare och uppstallad på LyRF. Tanken och planerna är att jag ska rida samt utbilda denna dam i ett halvårstid framöver så att hon i Jannuari nästa år kan gå in i verksamheten. Än så länge har vi bara börjat bekanta oss med varandra. Men hon lär sig snabbt, senaste har vi tränat på rakställning på raka spår, i övergångar och in/ur halterna.. Det går bättre och bättre! Nästa steg är att få henne till att söka sig mer till bettet med lite mer framåtbjudning! Konditionen är inte av världsklass direkt så det kommer göra henne gott när vi kommer ut till Norrkila på bete. Inte nog med alla suveräna och långa galoppsträckor och kätterbackar så kommer vi få fint ridsällskap av Jennie och Puman hela sommaren! Här ska de både hopp- och dressyrtränas, långa uteritter och barbackaturer! Helt suveränt :)

~


Kommentarer
Postat av: Jennie

Vi kommer ha superkul!

2011-05-26 @ 21:35:43
URL: http://stallhallekila.blogg.se/
Postat av: lisa

Ja verkligen, kommer bli kalas! ;)

2011-05-26 @ 23:05:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0