"Skutträning"

~

Ikväll ska jag ta tag i inlärningen med att lyfta benen över bommar, alltså dags att börja hoppträna Gamma lite smått. Till min hjälp har jag bästaste Jennie som förhoppningsvis kan få mig att undvika de värsta felen, aldrig varit någon stjärna på att hoppa och inte har jag sett mer än cavalettibommar på något år pga "hopplös" häst! Det blir andra gången för Gammisen, passade på en gång i våras att bekanta oss med några frambyggda hinder i paddocken vilket hon till både sin och min stora förtjusning älskade!! :) Nu efter två månaders såsande med barbackaritter och mysiga skogsturer har jag börjat lägga upp en liten träningsplan med kondition, klättring och paddocksträningar, roligt att ha lite mål att jobba mot igen!

~


Kommentarer
Postat av: Jennie

Pågrundav virriga Lisa tar vi ett grymt pass imorgon istället :D

2011-08-10 @ 21:28:59
URL: http://stallhallekila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0