Göteborg Horse Show 2011

I år blev det 2 heldagar på mässa och show på Scandinavium, Göteborg. Torsdagen blev lite mer spontant planerad, åkte med Ida, Ann-Marie och helen kl 1 fr Lysekil. Målet var att hinna se clinicen med Andreas Helgstrand, vilket vi gott och väl kom i tid till, han visade upp 3 härliga unghästar riktigt roligt att se!
Kvällens shower och tävlingar bjöd på hoppningar, voltige m.m. och självklart ett ständigt rännande bland stånden ute i mässhallen!! =) Lyckades att hålla mig ifrån att köpa något, kan bero på det obefintliga beloppet på kontot och ekot i plånboken. Vilken tur att lönen trilla snällt in på kontot på fredagen så att jag då istället kunde tillfredställa mitt köpbehov som i år konstigt nog inte var speciellt stort. Med mig hem fick jag 2 schabrak, Glucosamin, elastiska-självhäftande bandage (as bra å billigt), kedjegrimskaft, benlinfor och... ja det var nog allt. Inte speciellt mycket för att vara mig, sucktade dock efter en John Whitaker hjälm men ekonomin denna månad (och antagligen för resten av året) tillåter inte det så får snällt invänta bättre tider! På fredagen var vi där tidigt och bänkade oss för hoppning och dressyr (med avbrott för shopping) dresyren vanns av härliga Adelinde och Parzival, tycker dock att det är tråkigt att det inte är mer konkurrens om 1.a priset. Saknar Brink! Trots en mycket fin ritt av Patrik Kittel och Scandic så behöver dom verkligen göra något extraordinärt för att slå Adeline och Parzival på fingrarna.


Idag har det varit nått så sannslöst halt ute! Efter försöket att ta sig till jobbet halv8 imorse gav jag upp. Kom inte längre än några hundra meter från huset, skulle köra runt kvarteret och i kurvan fortsatte bilen kanandes rakt fram. Snö-IS-drivan framför fick bli stoppklossen. Eftersom det knappt gick i 10km/h blev det inte någon skråma på bil eller staket bakom. Svärandes över detta oerhört onödiga kyla-regnande så backade jag krypandes tillbaka. Att ta sig till jobbet utan att besöka ett eller annat dike tänkte jag inte ge mig in på!
Så dagen har tillbringats hemma, runt 11 kom sand och salt bilen och gjorde gatorna mer fram kommliga. Kändes jättekonstigt att vara hemma när man inte planerat det, lite som när man skolade i skolan... inte för att jag nånsinn har gjort det, men det måste ha vart så det kändes.. om dvs ;) Passade på när väglaget tillät att ta mig upp till klubben och massera två hästar så att hela dagen inte skulle förspillas blev även lite uppstruktureing av fakturorna och annat företagspyssel.

Imorgon gör vi ett nytt försök som förhoppningsvis kommer sluta helskinnande på jobbet, har verkligen inte råd att missa en hel arbetshelg!




Vinnarekipaget


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0