Sjöängen

I måndags var jag med Jennie med sin nya 4-benta Puela till Susanne på sjöängen för att hitta en sadel. Det blev en lyckad resa, Susanne lika trevlig och hjälpsam som vanligt. Jennie fick tag i en ny fin dressyrsadel vid namn jag redan glömt bort... och jag fick bytat Gasdämparen som jag köpt tidigare till en starkare variant. Nu ska den bara monteras fast på släpet så har jag inga ursäkter sen till att inte åka och träna på klubben! Tidigare har det varit i stort sett helt omöjligt eftersom att lämmen (med trasig gasdämpare) vägt ton och jag inte klarat av att lyfta den själv.

Och inte åkte jag tomhänt hem från sjöängen, några hundralappar fick jag allt spenderat :) Har införskaffat ett Back on Track täcke till Loffe. Hoppas att det ska hjälpa honom med ryggen, ska bli intressant att se.

Imorgon eftermiddag bär det av till Orust, har 3 hästar på behandling inbokade. Helt nya så ska bli spännande att se vad det är för några raringar.

Ska återigen göra ett besök med bilen på verkstaden imorgon... ett snabbt och billigt besök hoppas jag. Vindrutetorkarna på bilen bråkar med mig, dom lyckas irriterande nog trassla in sig i varandra titt som tätt vilket känns sådär trevligt när det regnar ute. Är ju en fördel om man kan se vägen som man kör på...

Och känner ni för det får ni gärna hålla tummarna för mig klockan halv 3 imorgon, behöver all tur jag kan... ska återkomma om varför vid ett annat tillfälle.





Kommentarer
Postat av: Jennie

Åh så fin i sitt nya däcke!

2011-02-10 @ 13:40:26
Postat av: Lisa

eller hur?? =) Satt som en smäck!

2011-02-10 @ 15:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0