Hemmakväll

Lugn hemmakväll är inte så dumt ibland det heller. Loffe vilar idag så åkte direkt hem efter jobbet, bytade om och tog med mig vovven ut på en joggingtur. Härligt trots bitande -5 grader, sved lite i lungorna till en början men det var det helt klart värt!! Efter det en välförtjänt varm dusch, tacos och ett glas rött. Nu är man sådär lagom trött och go i hela kroppen, blir en tidig kväll i säng för imorgon väntar en ny arbetsdag på Nordby.

Det gick riktigt bra i torsdags med massagehästarna på kvällen, lyckades att ta mig fram och komma rätt på de små vägarna ute på Orust. Slirigt å halt med all ny blötsnö så jag var mycket nöjd över att äntligen köra 4-hjulsdrift! 2st söta ponnisar och en bjässe på dryga 1.72, 3½timma senare bar det åter igen av hemåt. För att tillägga min otur med min "nya" bil så fick jag snällt skrapa ur de sista ur plånboken när bilen till min förfäran inte ville starta för mig på torsdags förmiddagen. Batteriet var helslut och som tur var befann jag mig ändå hos Micke i verkstaden så Niklas fick snällt byta ut batteriet när han ändå höll på med vindrutetorkarna som envist skulle trassla in sig i varandra. SUCK, varför ska man ha bil för???

Fredagen bjöd på yttliggare en massagebehanding på ridklubben följt av stallet som skulle mockas och göras iordning samt motion av hästen min. Vilket resulterade i en skritt tur eftersom att temperaturen nu återigen sjunkit under noll så har vägarna igen blivit täckta av is så imorgon bär det av till ridhuset. Nu har jag tröttnat på halka å skitväder!! Sicken tur att man har den bästa stallhyresvärden som under dagen idag fixat gasdämparen på transporten min så att jag enkelt ska kunna få upp och ner baklämmen när jag åker själv. :)

Nu blir det en sista slurp på vinet, lite tv och sedan sängen! Trevlig helg =)



Vovven är helt klart tokig i snö <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0