Vecka 7

Ännu en vecka har passerat, ibland går tiden lite för fort... mycket har gjorts och ännu mer skulle behöva göras. Veckan inleddes med stallet på måndag förmiddag, en tripp med hästen till klubben för att utnyttja ridhuset. Det är såå underbart att vara igång igen och rida på riktigt underlag, Loffe verkade inte misstycka heller. Han imponerade på mig och skötte sig exemplariskt. Trodde att vi skulle behöva börja om lite på ruta ett igen vad de gäller att gå på transport och komma till klubben samt vara runt "nya" hästar då han har en förmåga att stressa upp sig över saker som inte tillhör vardagen. Men har har skött sig exemplariskt de 3 gånger vi hittills har varit där. Rakt in i transporten, lungt ur och gått som en klocka i ridningen, såå duktig <3 Vi har jobbat väldigt mycket med skrittarbete nu under vintern när skador, dåligt underlag och bristande motivation stört till det för oss. Men det har gjort gott för oss båda, jag har tänkt om och rider på ett helt annat vis och han har stärkt sig oerhör i sina gångarter. Vilket märks nu när vi har börjat trava, luftigt och balanserat! Galoppen är han ännu lite väl ivrig och laddad i men håller sig ändå relativt samlad.Hinner inte att rätta till det än när man bara får galoppera långsidor, men känns som vi ska få bukt på det med. Största betvivlan är fortfarande om han kommer att hålla, men det återstår att se!

Passade på att fira alla hjärtans dag med min otroligt underbara 1½ år gammla brorsdotter Elly <3 Hämtade upp henne från dags å sen busade vi hela kvällen. Och jag kan milt medge att de värker en aning i äggstockarna när lilltjejen kommer bärandes på snutte, filt och napp för att sen krypa upp i knät för att mysa framför NallePuh sådär en halvtimma innan läggdags!! Så sööt

I fredags så blev det barnpassning igen fast för Jonna 2½ år gammal, fick även här busat en del och läst böcker. :) Sen bar det av till morfar i uddevalla, släktkalas med smörgåstårta och moccatårta! Mätt och gå rulladed jag bilen mot bullarn, hällevadsholm för att träffa Sabina och Rickard. Vin och taccopaj samt massa härligt prat och mys! Tur att man har så många underbara vänner <3

Igår hade jag föreläsning om massage, Lär känna din häst på klubben för elever och medlemmar. Kom tyvärr inte så många med de som medverkade tror jag blev nöjda. Hade lite tid över efteråt så gav Jojjo, en av klubbhästarna en behandling.

Kvällen avrundades på Tanumstrand, Karnivalfest och massa dans med de bästa flickorna! Det var min vecka det och idag är det lugnt! Tog mig en ordentlig sovmorgon, städat och nu blir det mat och promenad i det härliga vädret...



Här kommer bilderna från veckans händelser =)


Nya bilen med transporten och hästen min.


Får inte glömma tänderna, duktig flicka <3       Vårens nya mode :)














































 


Härlig kväll på T-Strand

Riktigt ball vin bag-in-box. Var ju bara tvungen att prova.. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0