Kurstillfällen 2

1 dagen på 2.a kursfillfellet avklarat. Halvdag med teori, anatomi. Lika roligt som vanligt att vara där med alla engagerade och taggade elever samt inspirerande lärare! Imorgon blir det start på sadelutbildningen som håller på i 3 hela dagar med teroi och praktik =) Söndagen kommer att avslutas med akupressur undervisning.

Den här gången befinner vi oss i kungälv, mariebergs gård. Av det jag har sett av anläggningen så blir det nog jätte bra, imorgon får vi träffa hästarna för första gången, ska bli spännande att se vad vi kan hjälpa dessa med! Pendlar mellan kungälv och uddevalla, lite närmare än Lysekil iaf. Sover hos Pär, Linn och Elly! Extra trevligt att jag får busa med lilltjejen varje morgon och kväll. Blir inte att jag hinner träffa henne lika mycket som jag gjorde i höstas tyvärr. Det går så himla fort nu, nya ord och gester varje gång jag ser henne.

Loffe har jag bokat in ny tid på Åby med, har valt att åka dit ist för till Ale för att få en andra bedömning på ryggen. Blir ett besök nästa torsdag. Så nu har jag tömmkört lite mer i veckan som gått, bra motion för mig nu när han även travas och kan galoppera. Minna har lovat att ta hand om honom och tömköra nu när jag är borta.

Igår gjorde jag sista dagen på SportShopen, känndes konstigt att lämna ifrån sig stämpelkortet och säga hejdå till folket. Dom får lätt räkna med besök inom kort! :) Jag bjöd på kladdkaka och grädde vilket var väldigt uppskattat!!

Häromdagen tog jag en promenad med vovven som trots sina 10 år är både pigg och leken. Fick några härliga bilder med mobilen som jag måste dela med mig!




Kommentarer
Postat av: Jennie

Vad härligt att du har det så kul på kurserna :)

Japp, snart bär det iväg på roadtrip, vi ska allt se till att ha lite kul :)

2011-03-24 @ 17:49:50
URL: http://stallhallekila.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ooja. Väldigt lärotikt, kommer att ha sadel noja nu när jag kommer hem! Svårt att se en utan att titta och klämma kan jag säga!! Du är fortfarande tillgänglig på torsdag då? =)

2011-03-26 @ 19:08:21
Postat av: Jennie

Klart!

2011-03-27 @ 11:03:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0