Hästar för hela slanten!

~
Hade mentalt ställt in mig på att vara ledig onsdag och torsdag denna vecka. Bokat in lite plugg, massage och ridningar. Så blev sådär lagom nöjd när jag på tisdagen inser att jag faktiskt inte alls var ledig på torsdag utan att jag för längesedan lovat Frida att ta hennes kvällspass. Så alla hästaktiviteter flyttades till idag för att jag imorgon ostört ska kunna begrava mig i alla studiematerial som ligger och väntar.. ja åtminstonde fram till klockan 15 då jobbet kommer att kalla. 

Så denna lediga dag började med en massage på Hällekila- Puela- Jennies häst fick lite massage blandat med akupressur och liten titt på sadeln m.m. Därefter följt av ett stopp på klubben för att hämta upp Emma, Louise och Emelie för att kolla på D-ponny för klubbens räkning i Hedekas. 12,5 mil-3 timmar senare var vi åter hemma. Mat och en kopp kaffe och sen åter igen in i bilen för att denna gång rulla ut till stämmet för att rida/motionera Thyfon som denna gång skulle visa sina skills i rodeo, så först en flygtur ner i backen och sen en ganska lyckad ridtur med tanke på den dåliga starten vi fick. Och ja det gick bra med mig! Imorgon kommer det nog finnas en viss känsla av att vara mörbultad.. men då vet man ju att en lever ;)

Och som att min dag inte erbjudit nog av dessa 4-benta djur så blev det på vägen hem ett stopp på klubben igen för att hjälpa och visa Ida hur hon ska strecha Bonito efter träning. Så nu äntligen sitter jag här helt slut med en kopp te framför mig och funderar på hur dessa hästar kan betyda så mycket för oss, att man aldrig får nog. Trots skador, motgångar, ekonomi och inte råga på allt dåligt skit väder (syftar så klart på nu) så sliter man häcken av sig för att få tillvaron att gå ihop inte bara just i stallet utan 24 tim om dygnet... Klart jag jobbar en dag extra. "Yes nu kanske jag kommer att ha pengar över nästa månad så att jag kan köpa den där....sadeln, täcket, tränset, hjälmen?" - you name it!

Hästar är ingen hobby det är en livsstil!

~


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0